♥♥Its A lOnG jUrNeY♥♥

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, February 20, 2011

solekan

tgh tidur td....bunyik..."tuit...tuit"...message la tuh...malas betul nk bukak...dgn sebelh mata bukak, ak bc msg...dr PAK CIK upanya...

tomey blog b...tp kan, b x ley la tulis pasal dri b ja...b bg la tips2..cinta ka...tip2 kecantikan ka...baru ramai orang view..x pon story mory novel..

wa PAK CIK!!!tima kaseh...ingat pak cik x kisah pown psl blog mak cik.....


nie ada sedikit tips solekan,,,,jom zaaaaaassss!!!

::Tip1 - Alat Solek::


Boleh guna jari, berus ataupun span utk sapuan foundation mahupun pun eyeshadow.

LANGKAH 1: Pastikan muka bersih dari air peluh dan minyak…so!!!make sure basuh muka sebelum makeup ye adik2..sbb, kalau muka kita x bersih...makeup x tahan lama...and ypaling x suka, bedak akan nampak bertompok2..


LANGKAH 2:

bila sudah bersih, pilihlah bedak asas/foundation yang bersesuaian dengan kulit muka. ok, ika penah baca majalah...DIA kata, not me k...warna bedak asa yang gelap sedikit dari tona warna kulit kita, akan menampak wajah atau solekan lebih berseri...jagn sekali2 gedik nak ambik warna foundation yang cerah dr tona kulit...kononnnya nak nampk puteh sikit la...SILAP!!!!

Bedak asas mempunyai pelbagai jenis, di antaranya:

Bedak dwi guna/two way cake
Bedak padat/compact
Bedak cecair/liquid
Bedak jenis krim/stick

::Tip2 – Bersih Muka ::


kepada sesiapa yang suka sangat bermekup...kita wajib!!!*kita*sekali aku ke???..ok, kita kena cuci muka dengan betul...terutamanya sebelum tidur..ajar diri pakai MASAK seminggu sekali supaya muka kita sihat dan berseri!..


::Tip3 - Sapuan ::
ok,,,,nie petua dri MAK USU saye...dia selalu cakap...untuk apa2 sapuan pown di muka..samada sapuan untuk memakai foundation ataupun untuk mencuci muka!!!elakkan sapuan ke bawah...sebab nie boleh mencepatkan pengenduruan kulit muka kita...so, kita perlu buat sapuan sapuan ke atas...tarik otot2 pp nie,,,jgn bg melendur ke bawah...buat juga sapuan keluar(kiri dan kanan,berpusat dr hidung)...



0 comments:

Post a Comment