♥♥Its A lOnG jUrNeY♥♥

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, November 20, 2011

" TOLONG "


Hari nie hati aku panas sangat...ya Allah sabar sungguh ak rini..kalau x ada yang makan penumbuk ak dah...begini kisahnya....

ok..tahun depan adalah last year ak kt IPG..so means tahun depan pda januari, aku akan ada praktikum slama 3 bulan.. nak dijadikan kisah...ak nie telah memilih sekolah yang jauh lagi berbatu2....ambik masa lebih kurang 1 jam lebih untuk sampai...

disebabkan sekolah tue sangat jauh..jadi ak nie nak la tukar...jdi pagi ta ak g minx...ya Allah sabarkan la hati ak dengar dia cakap...antara soalan2 yang di bg kt ak..

D: kenapa nak tukar sekolah..masalah apa dengan sekolah nie...
S: en, sekolah nie jauh sangt...tolongla en..saya naik moto..sejam lebih baru samapi..pkol berapa saya nak bertolak..
D: itu masalah awak..orang lain pun jauh jugak..
S: tolongla en...kalau saya ada kereta saya tak mintak tukar...hujan lagi...hancurla ABM saya..
D: alasan hujan memang saya xdapat terima..awak sepatutunya pk la cara..nak bawak baju hujan ka..payung ka..terpulang pd awak..
S: tolong la en...dah 2 kali saya dapt sekolah jauh...kali nie minx en tukar dekat sikit...
D: knapa awak nak tukar...nie belum keja kt sekolah y pedalaman sabah serawak tue...
S: 3 bulan en...lama..tolong la en...saya rayu...
D: cuba kamu pk inisiatif lain...gpergi la cari rumah sewa yang dekat kawasan sekolah tue..itulah gunanya elaun praktikum..
S: xpala en kalau x boleh tolong...xpa2...

ak nie bukan nak cakap...kalau benda tue ak masih boleh nak harung lagi...ak x g tadah muka ak minx nak tukar sekolah...memang ak sangat marah td...ko pikir la sikit...takkan ak nak merayu kalau benda tue ak boleh nak harung...aku datang dengan hati yang ikhlas...2x ak g cari dia...dengan hujan lebat..basah lencun..tue pown x dak simpati lagi...manusia seagama, sebangsa, sekaum pown ko x ley tolong...ak dengan merendah diri td g minx...tp bt ak nak marah2...

Tuhan tue Maha Kaya...xpa..kalau dah sampai org merayu, kau x tolong sedangkan ko mampu...satu hari sampai jugak masa ko nak minx tolong org lain..time tue ko akan tau langit tinggi atau rendah...IPG len ada gak masalah nak tukar sekolah praktikum..tp dorg bt ja..xbanyak soal..orang bayar gaji...tolongla apa patut..bukannya masok keje pkol 10 sebab g minum2...sarapan bagai...mengular..ko x mau tukar sebab ko pemalas...

kalau x kecian kt ak pown..pk la n bayangkan la aku nie anak ko..pkol6pg dah kena kluar..lalu jalan kg...kalau jadi papa..pk la hati mak bapak org lain...kalau keje lain..nie penilaian..dengan nak pk kena nilai lagi..kalaut nak kejar masa kt sekolah lg...kena lak hari hujan lebat...tpksa brnti ja..pah2 lacturer lak datang nak observe...pk la...pk la...ya Allah..saudara seislam tp hati xdak...

ak doakan semoga Allah bukakan hati dia...janganla nk bt perangai kejam org...amin

0 comments:

Post a Comment