♥♥Its A lOnG jUrNeY♥♥

Daisypath Anniversary tickers

Monday, April 25, 2011

AKU RINDU PADAMUA YA ALLAH...


di malam yang ak rasa cukup sunyi dan dingin....walaupun panas terasa si luar...di hati ni hanya tuhan yang tahu betapa dinginnya...ya Alllah...sedinginnya...aku rindu pada kehangatan mengingati dan mengasihimu..dengan sendirinya aku menangis tersedu-sedu...entah kenapa..sungguh...ak terasa terlalu sunyi....sampai aku rasa...mungkinkah aku akan pergi esok...aku rindu padaMu kekasihKu..
aku hambaMu yang hina..nak dibandingkan dengan dengan umat-umatMu yang soleh dan solehah..tp sesungguhnya hanya Engkaulah kekasih hati ak sepanjang aku bernafas di dunia ini Ya Allah...mungkinkah aku dapat rasa ketikanya ajalku akan tiba????mungkinkah Kau akan berikan aku peluang untuk bernafas lagi di buumiMu ini Ya Allah???
andai esok adalah hari terakhirku..aku kecewa ya Allah..kerana aku tak sempat untuk beribadat kepadaMu dengan secukupnya...
sakit sampai aku x dapat bernafas malam nie...hati gelisah...hati sedingin-dinginnya...aku hilang arah...jiwa aku kosong Ya Allah...
aku melangkah mengambil wuduk untuk sujud padaMu Ya Allah..di malam yang hening ini...Kau terimalah Taubatku....aku akan terus mohon ampun dariMu ya Allah...biarpun sekecil-kecil mahupun sebesar-besar dosa......ak takut untuk menjejakkan kaki ke NerakaMu namun untuk memasuki SyurgaMu tidak pula aku layak...cukupla aku dilindungi dengan restuMu sepanjang hidupku di bumiMu ini....izinkan aku terus bernafas....berilah aku masa untuk berbakti pada ibuku Ya Allah...berikan aku izin selesaikan tugasku di bumiMu ini...selepas itu, andai Kau mengkehendaki dirku...aku akan berada disiiMu dengan hati yang tenang...kerana Kau adalah kekasiKu yang sentiasa ada ketika aku sunyi dan gelisah...Kau sentiasa ada...sedangkan aku???ampunkan aku Ya ALLAH...kerana ada ketikanya aku mengabaikanMu....
bersyukur malam ini aku ada, aku datang kepadamu...dengan titisan airmata penuh keampunan...terimalah taubatku...terimalah kasihku..semoga aku terpilih untuk berada disisiMu kelak...amin.....aku rindu padaMu..


ku angkat kedua tanganku
lalu ku ucapkan
aku rindu padamu ya ALLAH
aku rindu padamu ya Rasulullah........
takkala ini,
menitis jua air mataku
ya ALLAH,sesungguhnya rindu ini
membuatkan aku lebih mengerti
erti kasih sayang antara hamba dan pencipta-NYA

0 comments:

Post a Comment